Gyógykozmetikumok

Napjainkban egyre többet lehet hallani a gyógykozmetikumokról a natúrkozmetikumok világán belül. Azt azonban már az elején érdemes tisztázni, hogy ilyen termékkategória hivatalosan nem létezik, nem tudunk terméket regisztrálni gyógykozmetikumként.

A gyógykozmetikumok alapvetően funkcionális kozmetikumok. Hagyományos értelemben olyan biológiailag aktív összetevők bőrön keresztüli alkalmazását foglalja magában, amelyek hatással vannak a bőr barrier rétegére és a bőr egészségére.

A készítményekben található összetevők egy sor olyan nyersanyagból származnak, melyeket többnyire biztonságosnak fogadnak el.

A gyógykozmetikumok összetevőinek a legegyszerűbb forrása a növényvilág. A növények gazdagok endogén antioxidánsokban, mivel egy olyan környezetben kell túléljenek, ami UV sugárzásnak gazdagon kitett. A növényi kivonatokat többnyire biztonságosnak tartják és teljesítik azokat a kritériumokat, ami miatt belefoglalhatók vény nélküli készítményekbe. Általánosan elfogadott nézet, hogy azok az anyagok, amelyek belső fogyasztásra alkalmasak, feltételezhetően biztonságosak helyileg alkalmazva is. Ez egy megújult érdeklődéshez vezetett a gyógynövényes készítmények terén. Az új növények utáni kutatás világszerte a különböző növényi részek (virágok, magok, gyökerek, levelek, ágak, bogyók) egyre intenzívebb gyűjtéséhez és felhasználásához vezetett.

Annak a képessége, hogy ezek az összetevők elősegítsék a bőr működését, nagyban függ attól, hogy milyen módon vannak a termékekben belefoglalva. Fontos, hogy a termékek megtartsák az aktív komponensek épségét, biológiailag aktív formában továbbítsák azt a bőrhöz, megfelelő koncentrációban érjék el a célfelületet a hatás kifejtéséhez, és alaposan felszabaduljanak a vivőanyagból.

A gyógykozmetikumok a kozmetikai ipar azon kívánságából származnak, hogy túllépjenek az egyszerű bőrszépítésen. A bőr megjelenését a fontos működési folyamatok befolyásolásával akarják javítani.

Jelenleg a gyógykozmetikumok kozmetikumként kerülnek forgalomba, nincsenek klinikailag tesztelve, annak érdekében, hogy biztosítva legyen egy adott problémára kifejtett hatásuk és megalapozottak legyenek a marketingállítások. Tesztek hiányában a megengedett állítások limitálva vannak, a termékekről olyan információk hangozhatnak el, ami a bőr külső megjelenésének (és nem a működésének) javításáról szól. A funkciójavulásról szóló állítás áthelyezné a terméket a kozmetikum kategóriából a gyógyszer kategóriába.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

* A hozzászóláshoz el el kell fogadnod az adatvédelmi tájékoztatót

*

Elfogadom

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .